O suită de programe de birou (Office suite) este un set compact de aplicaţii folosite într-un cadru privat (home user) sau într-o organizaţie (business) pentru a prelucra diverse informaţii în scopul obţinerii rezultatului dorit.Citeste mai departe
Componentele unei suite sunt de obicei distribuite împreună şi au o interfaţă cât mai prietenoasă (user friendly), atât cu elemente (butoane, comenzi, meniuri) comune, cât şi cu elemente specifice aplicaţiei respective. Există o strânsă legătură şi o interacţiune puternică între componentele unei suite de birou.
Componentele tipice ale unei suite de birou sunt:
procesor de texte (word processor);
program pentru calcul tabelar (spreadsheet);
program pentru prezentări multimedia (presentation program);
program de gestiune a bazelor de date (database);
program pentru desenare (graphics suite);
program pentru comunicaţii (communication);
client poştă electronică (e-mail client);
program pentru informaţii personale (personal information manager);
aplicaţie pentru stocarea unor notiţe, comentarii sau observaţii (notetaking).
O clasificare a suitelor de aplicaţii tip Office după principalele caracteristici ar putea fi următoarea:
- sistemul de operare (Windows, Linux, Mac OS X, UNIX-BSD, Solaris etc.)
- tipul de licenţă (proprietar sau LGPL – Lesser General Public License, software care este gratuit, poate fi modificat şi redistribuit fără restricţii) şi eventual modul de activare a acesteia
- suport pentru formate populare de fişiere: Microsoft Office (.doc, .xls, .ppt), Office Open XML (.docx, .xlsx, .pptx), Open Document (.odt, .ods, .odp), RTF (Rich Text Format), WordPerfect etc.
- salvarea în alte formate precum HTML, PDF sau LaTeX
- costuri (freeware sau licenţe individuale/multiple)
- posibilitatea de actualizare online
Componentele tipice ale unei suite de birou sunt:
procesor de texte (word processor);
program pentru calcul tabelar (spreadsheet);
program pentru prezentări multimedia (presentation program);
program de gestiune a bazelor de date (database);
program pentru desenare (graphics suite);
program pentru comunicaţii (communication);
client poştă electronică (e-mail client);
program pentru informaţii personale (personal information manager);
aplicaţie pentru stocarea unor notiţe, comentarii sau observaţii (notetaking).
O clasificare a suitelor de aplicaţii tip Office după principalele caracteristici ar putea fi următoarea:
- sistemul de operare (Windows, Linux, Mac OS X, UNIX-BSD, Solaris etc.)
- tipul de licenţă (proprietar sau LGPL – Lesser General Public License, software care este gratuit, poate fi modificat şi redistribuit fără restricţii) şi eventual modul de activare a acesteia
- suport pentru formate populare de fişiere: Microsoft Office (.doc, .xls, .ppt), Office Open XML (.docx, .xlsx, .pptx), Open Document (.odt, .ods, .odp), RTF (Rich Text Format), WordPerfect etc.
- salvarea în alte formate precum HTML, PDF sau LaTeX
- costuri (freeware sau licenţe individuale/multiple)
- posibilitatea de actualizare online
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu