vineri, 21 octombrie 2011

Reguli pentru realizarea prezentarilor Power Point

In aceasta lectie eu o sa prezint o serie de reguli ce trebuie respectate la crearea unei prezentari.
  • Prezentarea trebuie gîndită în 3 dimensiuni:
    • narativa (fiecare diapozitiv reprezinta un element important al povestii, care deriva din diapozitivul precedent, astfel publicul este obligat sa ramina atent)
    • descriptiva (fiecare diapozitiv coloreaza un aspect al povestii)
    • argumentativa (vrei sa demonstrezi, vrei sa convingi)
  • Message slides should contain no more than 7 lines with 7 or fewer words perReguli generale:
    • Fiecare diapozitiv trebuie sa ilustreze un singur punct sau o idee.
    • Nu aglomerati diapozitivul. Daca aveţi o cantitate mare de date, impartiti-le in mai multe diapozitive.
    • Use large, legible letters.Utilizati litere mari, lizibile (care pot fi citite) – dimensiunea 28pt este suficient de mare.
    • If your data slides are black and white, white on a black background shows up better than black on a white background.Daca informatiile de pe diapozitive sunt alb-negru, utilizati mai bine literele albe pe un fundal negru  - totusi acest stil este obositor pentru ochi.
      Mai bine If your data slides are in color, use only light colors, such as white and yellow, on a dark background, such as dark blue.  Do not use colors such as red or purple.utilizati culori deschise, cum ar fi alb şi galben, pe un fundal intunecat, cum ar fi albastru inchis. Nu folositi culori, cum ar fi roşu sau violet.
    • Evitaţi diapozitivele cu fonduri in degrade – pentru a nu oscila vizibilitatea.
    • Nu utilizaţi antete pe diapozitive.Patient confidentiality must be protected. No names should appear on the slides. Avoid commercial reference unless mandatory. A logo or institutional identification should appear only on the first title slide.  Do not use such identification as a header on each slidNu afişaţi un logo pe absolut fiecare diapozitiv.
    • Nu folosiţi prea multe cuvinte cu majuscula, deoarece reduc viteza citirii.
    • Limit the number of slides to no more than one (1) for each minute of your presentation.  The slides should not contain your entire presentation.  Their purpose is to support your talk and to emphasize the important points.Limitati numarul de diapozitive. Nu utilizati mai mult de un diapozitiv pentru fiecare minut de prezentare. Diapozitivele nu trebuie sa contina intreaga prezentare. Scopul lor este de a sprijini discursul dumneavoastra si pentru a sublinia punctele importante. 
  • Word Slides:Numarul de cuvinte:
    • Title slides should contain five or fewer words.Diapozitivele-titlu trebuie sa contina cinci sau mai puţine cuvinte.
    • Conţinutul unui singur diapozitiv trebuie sa fie usor inteles in 20 secunde - sapte linii pe fiecare diapozitiv si cel mult sapte cuvinte pe linie!
    • Spaces between lines should be at least the height of an upper case letterSpatiile dintre linii ar trebui sa fie cel putin la inaltimea unei majuscule.
    • Nu folositi decit doua fonturi si doua marimi de text.
    Utilizarea tabelelorTabular Slides:
    • Utilizati mai mult diagrame decit tabele- pe cit este posibil.
    • Utilizati Keep tabular slides as brief as possible; tabele cit mai scurte posibil - dTwo or more simple slides are better than one complicated slide;oua sau mai multe diapozitive simple sunt mai eficiente decit un diapozitiv complicat.
    • Do not crowd the slide;Nu aglomerati diapozitivul - aMake the type as large as possiblesigurati caractere (litere) cit mai mari.
    Utilizarea Graph Slides: graficelor:
    • Keep graphs simple;Pastrati grafice simple, Round off figures;rotunjiti cifrele.
    • Limit the number of captions;Limitati numarul de subtitluri/legende.
    • Folositi grafice cu linii pentru a evidentia schimbarile  Use bar graphs to compare volumes.si grafice cu bare pentru comparatii. Use line graphs to show trends or changing relationships;
    Chart SlideUtilizarea diagramelor:
    • Simplify charts to keep them legible;Simplificati diagramele pentru a le pastra lizibile.
    • separaţiBreak up complex charts into a series of slides.Separati diagramele complexe intr-o serie de diapozitive.

    Animatii/ Tranzitii:

    ·         Utilizati tranzitii simple – de tipul "fly in" care nu distrag atentia de la informatia prezentata.

    ·         Folositi aceeaşi tranzitie pentru mai multe diapozitive, pentru a acorda prezentarii senzatia de unitate.

    ·         Daca un diapozitiv este mai important, atunci folositi o alta tranzitie care sa-l scoata in evidenta, dar nu folositi efecte diferite pentru fiecare diapozitiv in parte.

    ·         Folositi efecte speciale, atita vreme cit ele accentueaza ideile si nu creeaza mai mult confuzie.

    Audio:

    ·         Nu utilizati muzica – ea distrage atentia de cele mai multe ori.

    ·         Utilizati elementele audio subtil, atragind atentia publicului asupra diapozitivelor cele mai importante.


    NU REPETATI CUVINT CU CUVINT CONTINUTUL UNUI DIAPOZITIV IN TIMPUL PREZENTARII!
    Discursul trebuie sa vina in completarea celor afisate pe ecran. Un diapozitiv trebuie sa contina informatiile de baza, esentiale, cu care trebuie sa ramina publicul dupa ce se termina prezentarea!

    Nu strica sa apara numarul diapozitivului in josul paginii (ex.: "3 din 15"), care sa indice la ce diapozitiv s-a ajuns si cit mai e pina la sfirsit, asta pentru publicul care vrea sa stie cit dureaza prezentarea.


    La sfirsitul prezentarii faceti  o recapitulare a celor mai importante idei - pentru cei care s-au „trezit” mai tirziu. 

3 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  2. cum apasam sa se vada pe tot ecranul prezentarea???????????????//

    RăspundețiȘtergere
  3. Apasind tasta F5 de pe tastatura o sa treceti in regimul Slide Show, indiferent de ce versiune a Oficiului folositi.

    RăspundețiȘtergere